Wednesday 4 December 2013

KENAPA SAYA BERSHAKLEE



Assalamualaikum w.t.w. 

Sebelum ni asyik duk bercerita tentang produk Shaklee aje.. hari ni saya akan bercerita mengenai saya dan keluarga saya sendiri kenapa saya bershaklee. Mengapa saya menggunakan Shaklee.

Banyak sebab saya bershaklee dan terus bershaklee untuk dikongsikan pada semua..
Antaranya adalah;

1.Arwah abah


Arwah abah mengalami stroke pada 2.1.2003. masa tu saya tengah cuti sem. Abah memang ada darah tinggi dan abah memang suka makan tanpa pantang larang dan tanpa ubat atau vitamin kawalan. Mula-mula kena, abah rebah dan terus tak sedarkan diri. Hampir 2minggu dalam wad akhirnya  dapat keluar dengan keadaan yang tak sempurna dan tak seperti dulu kerana abah lumpuh sebelah badan.  Bermacam2 cara mak lakukan untuk sembuhkan abah.  Akhirnya mak belikan Shaklee utk abah,Alhamdulillah sekian lama mak mencari ubat untuk abah akhirnya tekanan darah abah normal apabila consume shaklee. Dengan semangat yang kental akhirnya abah dapat berjalan walaupon tak normal sepenuhnya. Stroke abah peringkat teruk sebab tu ambik masa yang agak lama utk sembuh  sepenuhnya walaupon tak sempat nak sembuh seperti sediakala  sebab  abah ‘pergi’ membawa strokenya bersama pada 1.11.2010 dan ketika itu saya mengandung anak pertama berusia 4bulan. Dengan Shaklee la tekanan darah abah normal. Beribu2 mak habiskan duit utk belikan ubat kepada abah. Abah boleh berjalan semasa menggunakan Shaklee dan ada juga prubahan lainyang berlaku pada abah. Yang saya perasan kulit abah bertukar warna,bertambah cerah. Kaki yang pecah teruk dah takder dah. Bukan pecah sikit2 tapi banyak lagi tebal plak tu.itulah kelebihan Shaklee. Al-fatihah buat abah. Abah adalah orang yang paling baik saya jumpa.
  
2.Mak

Mak cakap dia guna Shaklee hampir 19tahun. Mak bukanlah beli yang untuk cantikkan kulit,cuma beli untuk kesihatan optimum. Alhamdulillah sekarang usia mak 50-an takder penyakit seperti darah tinggi,kencing manis, jantung dan sebagainya. Alhamdulillah. Dan saya akan jadi seperti mak setia pada produk dan yakin pada produk.

3.Saya Sendiri

Masa saya blajar dulu mak pernah beri beberapa botol vitamin. Masa umur 18 mana la tau sangat bab2 vitamin ni kan malah anggap vitamin ni untuk orang yang berpenyakit saja. Tapi mak paksa jugak makan. Saya telan la jugak nak ambik hati. Yang saya ingat tiap2 pagi wajib telan B.complex. Tu la paling best. Buat assignment sampai 4,5 pagi n nak g kelas jam 8pagi, telan sebiji B.complex memang mata tak ngantuk. Saya ni memang jenis kena cukupkan tdo 8jam jugak(time tu je la kan). Kalo x cukup tido mesti ngantuk dan lenguh2 badan. Telan B.complex memang xngantuk langsung... tahan sampai balik kelas jam 1 tengahari hingga petang. Dan sem 5 ada kawan tegur kulit saya cantik dan nampak berkilat. Tak terpikir langsung yg semua itu kerana consume Shaklee.Tak tahu pon yg B.complex ni bukan sahaja untuk tenaga bahkan untuk kulit cantik jugak.Lagipon saya jarang2 makan. Saya menafikan pujian kawan sebab kulit saya ni warna coklat..hehehe....tak tahu langsung kebaikan Shaklee ni...makan pon sebab nak  bagi hilang ngantok n hilang penat je...
Dan masa dalam pantang anak pertama, bidan datang umah nak mengurut. Dia cakap saya ni seperti orang bukan dalam pantang. Dia tanya makan apa. Saya kata tak makan ape2 pon, sebab tak tahu yang Shaklee ni bagus untuk orang dalam pantang. N beberapa bulan lepas tu baru perasan yang saya guna Shaklee. Saya makan kerana mak suruh tapi orang yang nampak perubahannya. (serius memang tak tahu kebaikan Shaklee ni)

4.Sebab terakhir saya gunakan Shaklee adalah kerana anak2

Anak2 saya memang ada asthma@ lelah. Yang si abang berumur 2tahun 7bulan dan adik
11bulan. Anak pertama  g klinik xyah cakapla. Asyik kena sedut je..... tak tidur malam dibuatnye. Kalo anak tak tidur kita lagi la kan.... Bila penyakit dia datang siap la dengan selsema,batuk, badan jadik kurus kering. Yang adik pon sama. Siap masuk wad lagi,masa raya plak tu. Tak beraya mane pon aritu... Dengan rela hatinya saya membeli Meal Shake untuk anak2 tiga bulan lepas dan saya banyak google tentang kebaikan Shaklee sebab sebelum ni hanya makan kerana mak paksa. Subhanallah.... Ajaibnya dah 3bulan consume Meal Shake tak demam n batuk malah selsema pon tak. Hanya Tuhan saja yang tau betapa bersyukurnya saya... bayangkanlah selsema pon tak ada langsung. Syukur sangat2. Tak perlu ke klinik lagi, sebelum ni duit gaji akan keluarkan lebih kurang RM100 utk ke klinik. Beli Meal shake 3bulan lepas separuh pon tak luak lagi. Hebat kan?..... Anak tak perlu makan ubat yang mengandungi dadah lagi.... hepy sgt2 dah lama tak bawak anak ke klinik....


In sya Allah saya akan menshakleekan husband pula. Husband perokok tegar. Nak bagi Coq Halth padanya. Dia ni dahlah susah nak makan benda2 mcm ni... Doakan saya brjaya ye utk pujuk suami...hehehe....




Untuk dapatkan Vitamin anda dengan HARGA HEBAT DN DISKAUN YANG MENJIMATKAN...Jomm....Hubungi Saya Segera :

●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
~~~Perunding Vitamin Anda : ~~~,
♡♡Siti Nor Rizal
♡♡ Shaklee Independent Distributor
♡♡ [ ID No : 947541]
♡♡ Contact No : 013-9606653
♡♡ Email : silmifariz20@gmail.com
♡♡ Blog: Petua Ibu Anak Sihat
♡♡ Facebook : Sitinorrizal fahmi
♡♡ Like my Fanpage :Petua Ibu & Anak Sihat
♥♥ COD Kuala Terengganu n Paka,Dungun
♥♥ Postage ke Seluruh Malaysia
■■Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 947541 untuk dapatkan supplement anda ■■

 

No comments:

Post a Comment