Thursday 27 March 2014

KUCING PUNCA KEGUGURAN IBU MENGANDUNG?


KUCING PUNCA KEGUGURAN IBU MENGANDUNG?
Terdapat beberapa faktor atau punca yang disabitkan dengan keguguran berulang. Faktor utama kerana kebanyakan keguguran dikaitkan dengan masalah janin itu sendiri yang mempunyai masalah kebakaan(genetik) atau kromoson yang mengakibatkan janin tersebut tidak dapat membesar dengan baik.


Shaklee seberang Takir,Shaklee Terengganu, Punca Keguguran Ibu Mengandung, Set hamil

Janin memerlukan kromoson yang sihat dan tersusun dengan sempurna. Mungkin timbul keadaan kromosom tersebut tertinggal atau tersalah kedudukannya semasa pembentukan janin sebaik sahaja selepas persenyawaan. Hasilnya, janin itu akan mati sejak dari awal lagi.

Wanita yang mengalami penyakit endometriosis dan fibroid ini kadang-kadang mengalami keguguran biarpun usia kandungan sudah mencecah antara 4 hingga 5 bulan. Jangkitan kuman pada darah wanita yang mengandung ialah salah satu penyebab keguguran berulang. Begitu juga dengan jenis parasit toksoplasmosis yang ada pada badan kucing boleh menyebabkan keguguran.



Oleh itu, bagi wanita yang sering mengalami keguguran dan memelihara kucing, perlulah sentiasa berhati-hati. Biarpun kucing peliharaan itu dijaga dengan baik dan bersih, tetapi parasit itu tetap ada pada bulu-bulu dan tidak dapat di lihat dengan mata kasar. Sebenarnya tiada rawatan khusus bagi masalah keguguran. Pada kebiasaanya,selepas pemeriksaan dilakukan, jika ujian yang dilakukan mendapati wanita tersebut ada masalah tertentu, contohnya diabetes yang tidak dikawal, maka beliau dinasihatkan untuk mendapatkan rawatan diabetes dengan mengawal paras glukosa darah pada aras yang paling optimum sebelum mengandung.


Seseorang wanita yang ingin mengandung sepatutnya mengamalkan pemakanan berkhasiat daripada peringkat awal lagi selain mengambil juga asid folic dan vitamin. Kalau boleh wanita yang mengandung diberi atau mengambil cuti rehat pada peringkat awal kehamilan. Mereka digalakkan berehat, banyakkan baring dan tenangkan fikiran. Untuk maklumat lanjut berkenaan dengan Set Kehamilan.. KLIK DISINI .

set kehamilan , set ibu hamil , shaklee terengganu , shaklee seberang takir , b complex , esp , vita lea , zinc complex , ostematrix

NAK DAPATKAN CONSULTASI PERCUMA DARI SAYA,YANG TELAH 11 TAHUN MENGGUNAKAN SHAKLEE???
Sila hubungi saya segera :
●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●

Perunding Vitamin Anda :
♡♡ sItI nOr RiZaL ♡♡
Shaklee ID [ No : 947541]
Contact No : 013-9606653
Email : silmifariz20@gmail.com
FB : Sitinorrizal Fahmi
PAGE : Petua Ibu dan Anak Sihat

No comments:

Post a Comment